Roca Junyent a "59 segons"

Ahir al vespre vaig veure el programa "59 segons" de TVE. Van entrevistat Miquel Roca Junyent amb motiu dels 30 anys de la constitució espanyola. És un home civilitzat i serè. Va argumentar les seves conviccions amb sentit, va exposar unes reflexions jurídiques molt sàvies, va reconèixer errors i es va felicitar per les coses que han anat bé. S'agraeix que hagués defugit del cofoisme i el ressentiment.

No se li ha aturat el rellotge: es nota que aquest senyor es dedica a treballar i no a fer conferències nostàlgiques, com González i Aznar entre d'altres. Ni tals sols escriurà les memòries, la qual cosa lamento.

Mai m'havia agradat en Roca i tampoc acaba de ser el sant de la meva devoció. De debò, tant me fa. Vistos els despropòsits de les persones que estan a les institucions (Generalitat, ajuntaments, govern de l'estat), escoltar aquest senyor tan civilitzat, gens sectari, és una benedicció.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Tú has d'elogiar algú no sectari?, tu que portes una enxaina "en contra de.."?

Tú si que ets sectari!!

Em recordes en Tamudo, aque també és ANTI-CULÉ, tú ets ANTI-CATALÂ

Jesús Cardona ha dit...

Senyor anònim, estaria bé que signessis el comentari. El publico per bona voluntat.

Doncs, sí, en aquestes èpoques en què els guanyadors de les eleccions es queden a l'oposició, els que van votar en contra la constitució se la fan seva, no queda més remei que elogiar la gent que no té res a veure amb aquesta mena de fer política.

Apa, bon dia.

Xiruquero-kumbaià ha dit...

La dinàmica del poder té alguns efectes especialment contraproduents: el President Pujol l'hauria encertat deixant pas a en Roca.
Amb tota probabilitat avui les coses foren molt diferents.
És la meva opinió.

Jesús Cardona ha dit...

Doncs, Xuriquero, aquestes coses no se saben mai. De tota manera, Pujol es va saltar una generació. Roca ho hagués pogut fer molt bé.

Fa uns anys veia en Roca un tebi i em posava nerviós tanta dèria amb el pacte. Però, ves, és un home amb un bon setit de les coses.

Incerta glòria de Joan Sales.

De jovenet pensava que era un llibre religiós i m'atreia i em feia por  "... La set de glòria es fa, en certs moments de la vida do...