Jesús, José Antonio Pagola

Fa temps que tinc el llibre a casa.  Me'l va deixar l'àvia. Ella té 98 anys i porta un dies ingressada a l'hospital de Sant Boi. L'havia anat obrint esporàdicament. Sempre m'havia interessat però quasi sempre l'havia deixat enretirat. Ara porto uns dies llegint-lo i m'ha frapat el que diu al començament perquè aquest llibre també ha estat escrit per a mi.

Però res no em faria més feliç que saber que la seva Bona Nova arriba, per camins que ni jo mateix no puc sospitar, fins als darrers. Ells seran i són també avui els seus preferits: els malalts que pateixen sense esperança, tantes i tantes persones que defalleixen de fam, els qui caminen per la vida sense amor, ni casa ni amistat; les dones maltractades pels marits o companys; els qui estan condemnats a passar tota la vida a la presó; els qui viuen enfonsats en llur culpabilitat; les prostitutes  esclavitzades per tants interessos tèrbols; els infants que no coneixen l'estimació dels pares; els oblidats o postergats per l'Església; els qui moren sols i són enterrats sense creu ni cap mena d'oració; els qui són estimats tan sols per Déu.+


Jesús. Aproximació històrica 

José Antonio Pagola

Editorial Claret

Rafael de Casanova

Rafael de Casanova, conseller en cap del cap i casal, se'n va anar ferit al bon repòs de Sant Boi, va fer figa davant del Borbó i va mor...