L'epidèmia de la grip

L'epidèmia de la grip

-Què tal, senyor Genís, té gaire por?
-Jo no, senyor. No vull fer valenties temeràries, però estic molt tranquil. M'he posat sofre a les plantes dels peus, ¿m'entén, vostè? Porto lo canonet de càmfora, que mai no és mal; vaig un poc més abrigat, ¿em comprèn?; rego la casa amb cloro, aromatiso bé les viandes, prenc te amb aiguanaf, sí, senyor, no surto de nits, he fet llogar una casa a la muntanya per si un acàs, no treballo per no amoïnar-me, i m'entretinc en pensaments agradables. Ara me'n vaig a comprar un ninxo, que la dona no està gaire bona.

Robert Robert
Barcelona avui en dia
Editorial Empúries

3 comentaris:

Jesús Cardona ha dit...

Sí, tens tota la raó. Gràcies!

Anònim ha dit...

Per concretar més la data, encara que no tingui massa importància, aquest fragment pertany a l'article titulat "MENUDENCIAS", publicat el 20 d'agost de 1865.
Sembla que l'article fa referència a una epidèmia de còlera: "Jo estava per posar COLERA amb lletres molt grosses per títol d'aquest article; mes com hi ha gent tan espantadissa, si molt convé el llançarien i, francament, el periòdic no el fem perquè el llancin, sinó perquè el guardin i se l'estimin molt.
Per això en fem pagar un ral".
Del tot aconsellable la prosa de R. R.

Pere (saragatona)

Jesús Cardona ha dit...

Hola Pere, fins avui no havia vist el teu comentari. Gràcies a tu també pels detalls!

Incerta glòria de Joan Sales.

De jovenet pensava que era un llibre religiós i m'atreia i em feia por  "... La set de glòria es fa, en certs moments de la vida do...