Antisemistismes

1. Finalment, he enllestit el canvi de casa i he comprat un ordinador portàtil. He pogut adequar el teclat a l'ortografia catalana i s'acaba, doncs,la coartada de no disposar del teclat idoni.

2. Fa tres setmanes parlava amb uns polonesos i en deien de tots colors sobre els jueus. A Polònia en tenen mal record per tots els trets arquetípics que se´ls atorga universalment. Afegien que als anys 30 els jueus van col.laborar amb els nazis i delataven polonesos. Avui, l'antic barri jueu de Cracòvia és una zona de bars i McDonald´s. Desgraciadament, no tinc contrapunts, perquè només he conegut una persona jueva fins al moment i en sé ben poca cosa. En aquests sentit, la meva situació no és massa diferent. Així, doncs d'on carai surten tants i tants prejudicis?

3. L'antisemistisme no morirà mai i s'adapta als temps. Ahir, barrejat amb la religió catòlica; avui, en forma d'ONG que vol
aturar la guerra. Les crides al boicot, però, mai s'apaguen.

4. Els mitjans de comunicació han esdevingut els advocats dels pobres i són uns dels grans responsables d'aquest pacifisme virtual i abstracte. Toni Sala, a "petira crònica d'un professor de secundària", deia, a propòsit dels murals que hom obliga a fer als nens, que els mestres creuen donar valors a la canalla, però en realitat els estan donant pistoles. La pau i la llibertat te les has de guanyar. I no em sembla que el cop de cassola sigui la millor manera d'ensenyar a rutllar el cervell.

La cultura la fas o te la fan

Article publicat a la revista Tot Molins L’altre dia em vaig sorprendre donant copets a la taula amb els dos dits índex a ritme de reggaeton...