L'auca de l'Estatut

Ahir, a Igualada, va arrencar la campanya Festatut, un espectacle de carrer on es representen cinc escenes de teatre en què se simulen les propostes d'alguns dels veïns de la ciutat per al nou text, el qual serà tant bo que crec que ja no caldrà que cap català treballi mai més. Bé, mentre no ens deixi sense feina ja em conformo.

La web del Festatut diu que és un espectacle que convida tothom a participar de forma festiva i artística en el nou Estatut de Catalunya. Sigui quina sigui la teva experiència, edat, sexe o cultura hi estàs convidat. Tens ganes d'expressar les teves idees?

Com que no crec que la corrua passi per Corbera i no vull perdre'm aquesta oportunitat per sumar-me a la borinotada nacional, aprofito la xarxa per a fer la meva proposta: l'auca de l'Estatut.

De moment aquí va una primera estrofeta:

En Saura i la seva cort,
tot perdent bous i esquelles,
han demanat de tot cor
que els deixin fer els titelles

*Com que la divina providència no va considerar oportú atorgar-me el do per aprendre a dibuixar, si algun internauta s'anima a fer un dibuix per a cada estrofeta, qui sap si abans de que la ponència estatutària acabi la patriòtica tasca, tenim l'auca de l'Estatut. L'auca serà solidària i participativa o no serà.

També hi ha la possibilitat, amb la què sí m'hi veig més amb cor, de fer dibuixets amb l'ordinador, trucant fotos, etc. Si aquest agost continuo tenint estonetes lliures com ara alguna cosa sortirà. Si serà decent o no ho serà, ja ho anirem veient.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Aquest 2n comentari és per dir que si algú clica a "joan i mig" de l'anterior comentari, he vist que anirà per error a un pre-bloc de Blogger que no té res. (El meu és a www.lamevaweb.info/193).
De pas afegeixo que el nom de "festatut" confirma que s'ho prenen a broma. Fes+estatut i/o festa+estatut està bé com a joc. Podrien ser dels que m'agrada fer a mi, cosa que indica que no sembla seriosa, aquesta campanya. Llàstima que en Saura no s'hagi assessorat amb el seu company de partit Ricard Gomà i regidor de Barcelona, que és expert en participació de veritat (ho dic seriosamnent, sense ironia).

Jesús Cardona ha dit...

Gràcies, Joan i mig, per haver visitat aquest racó de la xarxa. Doncs sí, mentre es dediquin a fer ballar l'ós més conya en farem nosaltres, de l'Estatut.

I sobre el tema de la participació, la veritat és que m'ho plantejo d'una manera diferent a la del Gomà, el qual no m'acaba d'agradar. I com que m'allargaria potser massa pel que ha de ser un comentari, prometo dedicar-li un post qualsevol dia d'aquests que el sol no m'escalfi excessivament la closca.

Jesús Cardona ha dit...

"deunidoret" amb la metàfora tan vampírica! Dels estimats funcionaris de la teva vila, retiraran de la circulació burocràtica a tots aquells que no passin les proves de salut? Els reciclaran per fer espectacles de carrer a tota la comarca? Total, només és quüestió de canviar d'autobús!

I el que més em preocupa, què en faran de la sang que els van extraure? Que ningú dels d'aqui ni dels blogs veïns necessiti una transfussió, espero que mai, però encara menys en les properes setmanes! Pot ser pitjor el remei que la malaltia.

Honorable Conseller Saura, proposo una idea més, de franc, a les ja dites: Faci's un tatu de l'Estatut, prop de lez zone smorboses, com aquells que s'estilen ara. En comptes d'una papallona o un no sé què, una llegenda que digui "l'Es-tatu-t em posa". Ep, si en necessita més, un servidor de vostè i els brillants comentaristes li podem fer una bona oferta.

Va, ja paro, ja n'hi ha prou de dir bestieses per avui. aquesta és un dels granas avantages de tenir un blog, que et quedes ben desfogat!

Anònim ha dit...

Seria interessant fer una auca, jo però com que no se ni dibuixar ni escriure et deixo la feina a tu.

Molta sort, royger

C. ha dit...

Saps què passa, jo, per motius "conjunturals", ja tinc la meva dosi de política diària, i la veritat, ja m'està bé...(un dels motius pels quals no parlem de política al cafè.Sorry)

Si sou servits

Feia anys que no sentia l'expressió "si sou servits". La diu la persona que comença a menjar al qui té al costat i no menja. A...