Portar barret

M'agradaria portar barret. Deixem la moda a part, cal un punt de gamberrisme i elegància. No és qüestió de ser més o menys lleig o tenir una bona planta. Te més a veure amb l'estil, de porc i de senyor se n'ha de venir de mena.
Em consta que hi ha molts homes que tambe s'avindrien a portar-lo. Diria que els homes tenim més sentit del ridícul que les dones. A elles no els importa tant si un objecte està de moda. Si els agrada alguna peça se la posen.
Per què els barrets s'han deixat de portar? Els tímids amb les estètiques que distingeixen no ho podem perdonar. Aquesta tarda de dissabte, un cop el sol hagi baixat una mica, sortiria a fer un vol amb un barret panamà de color marfil, seuria a la terrassa d'una plaça cèntrica i demanaria una citron pressé. Comentaria la jugada amb un amic civilitzat, enemic dels extrems, lúcid però sense amargor ni ànim profetitzant.

5 comentaris:

Salvador Grifell ha dit...

Ben trobat amic,

jo des de Sant Feliu estant algun més d'un cop he fet servir barret per protegir la meva calba dels rajos solars.

Una abraçada,

Anònim ha dit...

Si comptes les gorres com a barrets, i perque no, has de venir a les ameriques... i aleshores podrem intentar discutir sobre qui te mes sentit del ridicul!

esparver ha dit...

Jo fa uns mesos que en duc gairebé sempre. Encara em fa vergonya dur-lo si vaig a un lloc de compromís, però la vaig perdent poc a poc. Ara en porto un que sembla un panamà però no ho és... de tota manera em falta roba a joc.

Albert ha dit...

Jo em poso un panamà si he de ser força estona al sol a ciutat i un de feltre a l'hivern si plovisqueja perquè m'estalvia el paraigua a la mà.

Xiruquero-kumbaià ha dit...

"Som més dels que volen i diuen". Sí senyor, jo també porto barret. A l'estiu, d'ala ampla, a mig temps només quan vaig d'excursió, i a l'hivern sempre boina.
El que m'encantaria és portar a l'hivern una barretina ben maca, concretament una barretina musca, lilosa, que és la més elegant, però no hi ha manera de trobar-la i al final me l'hauré de fer fer.
Fins i tot no l'he trobada a la Confraria Barretinaire! (http://www.barretina.cat/)

Si sou servits

Feia anys que no sentia l'expressió "si sou servits". La diu la persona que comença a menjar al qui té al costat i no menja. A...