Parlo amb una noia de Venezuela

que ha acabat un postgrau de farmàcia a Barcelona. Ha vingut a Molins de Rei a veure uns amics. Encara no pot tornar al seu país perquè l'aeroport de Caracas està tancat per la pandèmia. Viatjar fins a Colòmbia no és factible perquè hauria de creuar la frontera a peu.

Li comento per què no es queda a viure aquí. Diu que al seu país hi tindrà feina i la família. No li agrada la vida d'aquí. Li faig alguna pregunta sobre la situació al seu país. Considera que Venezuela és el tercer món amb un gran potencial, Barcelona el primer món, segons ella, ben corcat. 

Aquí hablan mucho del tercer mundo y hay cosas que pasan aquí que allí no pasan  Los valores de sociedad para empezar Aquí la gente mayor estorba en casa y la mandan a los ancianatos.  Los jóvenes no respetan ni quieren estudiar. La gente se droga en la calle sin corte ninguno. Ésa es la generación de relevo. En mi país la gente trabaja y estudia y con mucho sacrificio de saca una carrera y hasta dos. Eso está inculcado desde la niñez. En el tiempo que llevo aquí muchos no han terminado ni la ESO. Yo estudié lo que me gustó y trabajo en mi profesión Aquí la juventud no tiene inquietud. Le preguntas y no saben lo que quieren en la vida, sólo trabajar de lo que sea y vivir de cachondeo. Pregúntale a un chico camarero que quiere ser Pues no lo sabe  Y lo sacas de allí y no sabe hacer otra cosa ¿Qué pasa con esa juventud? Se quedarán estancados y cuando despierten ya tendrán 50 años y no encontrarán trabajo.  Sal a las calles y mira qué hace la gente joven. Los que están en paro no hacen nada,  sólo pasear y perder el tiempo Muy pocos buscan de hacer algo productivo.
 
Malgrat que noto que li faig fer tard, miro d'allargar la conversa.

En Venezuela la gente se ha buscado la forma de salir de la situación de diferentes formas. Muchos emigrando, otros siguen trabajando y apostando por el pais. 


Marxa amb el parell de coses que ha agafat per portar a la visita. I ves, porto la tarda donant voltes a tot el que ha dit, malgrat les generalitzacions i l'esmena a la totalitat.

Incerta glòria de Joan Sales.

De jovenet pensava que era un llibre religiós i m'atreia i em feia por  "... La set de glòria es fa, en certs moments de la vida do...