A les 8 del matí agafo un taxi. El taxista tenia ganes de preguntar i de xerrar, sobre tot, de Samuel Eto'o... No ha derecho con lo que ha dicho ese tío, y luego se queja de que le llamen negro.

La COPE sonava a tota llesca. És un dels avantatges d'agafar un taxi. Estaven tan avorrits amb la majoria absoluta que no se'n saben avenir de la feina que se'ls ha girat. El taxista em pregunta si soy catalán o español. I em diu que no s'admet medias tintas, que lo que es blanco, es blanco, y lo que es negro, es negro. -Com Eto'o?- li pregunto. Ni más ni menos, amigo. Los que me dicen que sí, pero que no, los grises... estos son los peores. He pensat que tenia tota la raó del món.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Bona nit, perdona, però no acabo d'entendre la relació entre Eto'o i els grissos. Que l'article el comencis parlant de la frase del jugador...i l'acabis anomenant la figura dels grissos de l'època franquista...

Jesús Cardona ha dit...

No, home, no té connotació policíaca, només cromàtica

Anònim ha dit...

I què li vas contestar, i com s'ho va prendre, si es pot saber?
Mary Lee

Jesús Cardona ha dit...

Li vaig dir que era català. Ell em va dir que les seves filles són catalanes i que, òbviament, no volia res dolent per a elles.

Després em va dir que ell va néixer a un poble d'una serra de la província de Burgos (no recordo el nom). La Junta de Castella passa d'ells perquè estan molt lluny de Valladolid, el pla Ibarretxe diu que allò és el país basc i que la capital més propera que tenen és Logroño, però que, és clar, el govern de la Rioja no hi té competències. total, que allà estan deixats de la mà de Déu.

Anònim ha dit...

Quan et vaig fer la pregunta inconscientment vaig situar l'escena a Madrid (el taxista, la COPE, que si eres català o espanyol), tot i que ara rellegint no ho dius pas que fossis a Madrid.

Potser em vaig confondre perquè el Desclot de l'Avui quan parla de taxistes sempre es refereix al termòmetre polític de Madrid, i, a més, havies fet un pot previ mencionant l'Anna Grau....

És clar, que ja m'ho pensava que tu només ets català, no hagués preguntat el que és obvi; el que m'encuriosia era la reacció del taxista, i realment un taxista d'aqui per molt que escolti la COPE sempre serà més tolerant que un de madrileny. I més si les seves filles són catalanes.

Deu ser que no agafo gaires taxis per Barcelona...

Ah! Gràcies pel blog!

Mary Lee

Jesús Cardona ha dit...

Últimament agafo taxi per Barcelona. Al principi em sentia incòmode quan em donaven conversa. Aquí també el taxi és un bon termòmetre i uns col·leccionistes d'anècdotes.

La cultura la fas o te la fan

Article publicat a la revista Tot Molins L’altre dia em vaig sorprendre donant copets a la taula amb els dos dits índex a ritme de reggaeton...