Reflexions blogofíliques (I)

La setmana passada vaig assistir al curs Escriure per a la web de la Universitat Pompeu Fabra. Fou dirigit per Neus Arqués. Vam parlar de blogs. Tal com diu la Neus en el seu, fou una sorpresa que dels vint-i-vuit assistents només quatre sabéssim què es un blog i que, precisament, tots quatre en tinguéssim un, inclosa la Neus i l'altra professora, la Magalí.

Fins ara pensava que hi havia més blogaires que lectors. Aquest plantejament, però, és erroni, perquè la blogosfera el que fa és trencar la unidireccionalitat (perdoneu la paraulota). Vull dir, fins fa poc tu escrivies i jo llegia; en canvi ara, tu escrius, jo escric, els dos llegim i els dos comentem. Comptat i debatut, el blog no és un format nou ni tampoc és una tribu endogàmica, si nó una nova manera de comunicar. I la tendència, em sembla, és una persona, un blog, o una persona els blogs que li doni la gana. I el que escrigui més bé, serà el més llegit. A qui no li agradi la democràcia, que es foti.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Jesús,

triomfarà qui escrigui millor però també el blogger que escrigui coses interessants. Interessants per a qui? Doncs per aquells amb qui comparteixi la seva conversa digital. Tant se val si parlem d'amants de les papallones (lepidopteròlegs, crec que es diuen) o esclaus del marketing. Cal tenir alguna cosa a dir i dir-la bé, o això pensa qui això escriu.

Anònim ha dit...

Hola!
T'acabo de descobrir!!
Ja aniré venint. ;)
REferent al tema del teu post, suposo que ja ho saps, però a la UOC han fet un estudi sobre els blogs. Me l'he llegit i m'ha agradat. Analitza els motius per obrir un blog, la interacció blogger/lectors/comentaristes, la composició dels blogs, la seva repercussió, etc.
Per si t'interessa:
http://nilex.lamevaweb.info/post/444/31141

Jesús Cardona ha dit...

Gràcies per l'enllaç, malgrat que n'estava al corrent. :-)

Encara me l'he de llegir. espero que no sigui un llibre d'autoajuda per a que els blogaires ens coneguem més bé...

Ara miraré el teu blog, i encara que la meva habilitat investigadora és limitada, intentaré dexifrar aquest enigmàtic "t'acabo de descobrir" :-))

Incerta glòria de Joan Sales.

De jovenet pensava que era un llibre religiós i m'atreia i em feia por  "... La set de glòria es fa, en certs moments de la vida do...